پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تنها راه مقابله با فساد و انحراف را اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: این فریضه دینی، سلامت جامعه را تضمین می‌کند و این وظیفه در مراتب مختلف برعهده خواص و عوام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تأکید بر نهادینه کردن صحیح و اصولی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: وحدت و همدلی مهمترین عامل در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در بین افراد جامعه است که باید با تحقق بخشیدن به این امر مهم دینی، شعار امسال را عملی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، دو فریضه مقدس است که امت اسلامی برای رسیدن به سعادت باید به‌عنوان یک تکلیف شرعی و دینی به آن عمل کند. 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، بسته و محدود نیست و از نظر شرع مقدس اسلام، آنچه را که عقل بشری و شرع، امری مفید می داند، می توانیم به عنوان معروف و آنچه را که مضر می داند، به عنوان منکر نام ببریم.

وی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در ادبیات دینی دارد و در روایات اسلامی تأکید شده که اگر این فریضه الهی اجرایی شود، سایر احکام الهی هم اجرا خواهد شد و انجمن اسلامی به عنوان یک تشکل اسلامی باید در این مسیر تلاش بیشتری کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، یکی از راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و با تأکید بر اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر باید به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شود، تصریح کرد: همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی در برابر احیای این فریضه مهم الهی وظیفه دارند.

حجت الاسلام شکریان، تنها راه مقابله با فساد و انحراف را اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، سلامت جامعه را تضمین می کند و این وظیفه در مراتب مختلف بر عهده خواص و عوام است.

استاد حوزه علمیه مازندران، با بیان اینکه بیتوجهی به امر به معروف و نهی از منکر، زمینه‌ساز رشد بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بستری را برای احیا و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، بیان داشت: متأسفانه بعضی ها در کشورمان، فقط شعار اجرای این فریضه دینی را می دهند و در عمل سست هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه با تأکید بر افزایش آگاهی و آشناکردن مردم به وظایف خود در این عرصه، یادآور شد: حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر مایه تحکیم وحدت و همدلی در کشور می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha